حرکت سریع و اجرای نتهای متعدد در یک کلمه از مصادیق فن ملیسماتیک می باشد.
اجرای روان و بدون تکلف ملودی و همچنین عدم کشش
پرده اوج در ترتیل، دانگ 4 صدای قاری می باشد.
پرده صوتی تلاوت در حسی شدن یا هیجانی شدن و
حدود کیفی در طول نفس به شرح زیر است: الف):
شباهت اجرای تحریرها در تقلید بسیار مهم است.
اصطلاح لغه العجم الفَرس در توصیف کیفیت فتح دهان در
سعید مسلم - حدید آیات ۲۲ تا آخر، مجادله ۱
سعید مسلم سوره حجرات آیات ۱ تا ۱۰
در کیفیت کاربری مقامات، تفکر لحنی قاریان به دو دسته
محل اجرای اوج در کلمات باید با توجه به ظرفیت
اهتمام و تلاش قراء قدیمی مبتنی بر مسائل زیر بوده
سعید مسلم - صف، قیامه ۲۶ تا آخر، اخلاص، فلق،
برای شناخت درجه غماز بهتر است علاوه بر شناخت علمی
شدت زیاد صدا ارتباط مستقیم با تنفس دارد. هر چقدر
دکتر احمد نعینع در سال ۱۹۵۴ به دنیا آمد و
تحریرها به لحاظ ساختار و نقش موسیقایی به دو دسته
صدای خیشومی به چهار کیفیت است: الف): صدای غنه: صوتی