
منوی بالا
اجرای درجات در یک مقام می تواند به اشکال زیر باشد:
الف): پویشی یا مدرج – به ترتیب از ۱ به ۸ و بالعکس
ب): پویشی – پرشی – به ترتیب از ۱ به ۴ و انتقال به ۸ و بالعکس
ج): پرشی – پویشی – ۱ به ۵ و به ترتیب ۵ تا ۸ و بالعکس
د): پرشی – پرشی – ۱ به ۵ و ۵ به ۸ و بالعکس
ذ): پرشی – پویشی – پرشی – ۱ به ۴، ۴ به ۵ و ۵ به ۸
ر): پرشی – ۱ به ۴ – ۱ به ۵ – ۱ به ۸ و بالعکس
فایل صوتی | کارگاه هنر تلاوت و دوره آموزشی قرائت تدویر قرآن کریم
فایل صوتی | توضیحاتی در خصوص اهمیت ضبط صدا در تمرین
فایل صوتی | کارگاه هنر تلاوت شهرستان نشتارود
از نشانه های گوش موسیقایی
دلیل استماع مستمر آثار تلاوت
عنصر مفاجئه در تلاوت
سبک شخصی (بخش دوم)
سبک شخصی (بخش اول)
علل تفاوت و تمایز مکاتب و سبک ها
استاد احمد ابوالمعاطی سوره ص آیات ۱۷ تا ۴۰، نبأ ۳۱ تا ۳۷، نازعات ۲۶ تا آخر، فجر ۲۳ تا آخر
استاد محمد احمد شبیب سوره مزمل آیات ۱ تا آخر، تکویر
استاد ابراهیم شعشاعی سوره یوسف آیات ۷۷ تا ۱۰۰
استاد حمدی زامل سوره فصلت آیات ۳۰ تا ۴۴، طارق، اعلی ۱ تا ۱۷
لزوم استفاده از کاربرگ تمرین و توضیحات مربوط به آن
چند فایده مهم بکارگیری ولوم در صدا