برای درک مهارتهای تلاوت باید کیفیت گوش دادن ها اصلاح شود. باید سطح کیفی گوش دادن از حالت احساسی به حالت های معنایی و موسیقایی تغییر یابد.
کم تمرینی و بی تمرینی موجب کاهش توانایی های تنغیمی
۳۰ نوامبر ۱۹۸۸ مقارن با ۹ آذر ۱۳۶۷ ستارهای پرفروغ
برای تسلط در اجرای نغمات باید به صورت وُکال تمرین
مصطفی اسماعیل - رعد آیات ۱الی ۳۱
تکرار جملات و آیات در تلاوت دارای مضامین، مقاصد و
بسیاری از مدل های تحریری که در سبک استاد عبدالباسط
براي رفع اشكالات تلاوت بايد به صورت موضوعي به رفع
محمد کاکاوند، مدرس و قاری ممتاز قرآن در گفتوگو با
تنوع در فرم ملودی قفلات در آیات کوتاه از مهارتهای
در نشست واکاوی ابعاد فنی تلاوتهای قرآن استاد «عبدالعزیز محمد
تلحین به معنی آهنگ گذاری بر روی کلمات و جملات
یکی از موارد تحرک در تلاوت، استفاده از ترکیبات و
یکی از مراحل بسیار مهم تلاوت قرآن به روش تحقیق،
قفله سازی نیازمند دو مقوله است: الف): داشتن توانمندی مناسب
تجوید مقدمه لحن آموزی است و برای فراگیری مسائل موسیقایی
تغییر و ساختارشکنی برای ورود به مقام یکی از مهارتهای
از جمله مواردی که در جمله بندی عبارات و اجرای
سرعت تحریرها در قرائت تدویر همیشه ثابت است. کند و
اجرای جنس راست در بالا و ورود به بیات و
فن و تکنیک در اجرا نیازمند راهنمای حاذق است و