یکی از مواردی که موجب ایجاد مهارت و تمایز در اجرای ملودی ها می شود، تفاوت و مهارت تلحینی در شروع ملودی است.
احمد نعینع - جن آیات ۱۸ تا آخر، مزمل ۱
تحریر زمانی در مالکیت قاری قرار می گیرد که در
شدت صدا به مقدار فشار هوایی که از مجرای حنجره
ظرفیت تنغیمی به مقدار ظرفیتی که امکان کشش صدا در
صوت تحقیق - بانوان صوت ترتیل صوت زیر ۱۸ سال
تعویض مقام بر اساس معنا، در ترتیل کاربرد ندارد چون
ترکیب ردیف های نغماتی یکی از مهارتهای بسیار مهم تنغیم
توضیحاتی در القاء معنا در تلاوت
در اجرای فن موتیف خوانی باید از طنین حاصل شده
دلایلی که در جهت اهمیت استفاده از نغمات و شناخت
آنچه در پی میآید یادداشت تقریباً مفصلی است با عنوان
تنظیم ملودی در آیات کوتاه، سخت تر از آیات بلند
صدای خیشومی به دو دسته تقسیم می شود: الف): صدای
در نشست واکاوی تلاوتهای استاد «کامل یوسف» از قاریان دوران
شعبان عبدالعزیز صیاد - هود (ع)
شناخت روش های اوج گیری با بهره گیری از مدل
قدرت تقسیم اصوات تشکیل دهنده نغمه بر روی کلمات را
کیفیت کشش حرکات در سه حالت متصور است: الف): کشش
تریکورد به معنی ثلاثی (سه صدا)، تتراکورد به معنی جنس