لازم است برای تسلط بیشتر قطعات تقلیدی، مرحله تطبیق را هم مد نظر قرار داد و مواضع دیگر قرآن را نیز بر مبنای همان الگویی که تقلید شده است اجرا نمود.
لرزش و ایجاد لرزه در صدا، تحریر محسوب نمی شود
ترتیل در عصر پیامبر اکرم (ص) مبتنی بر سه اصل
در قرائت های مسابقه ای الزام به اجرای کامل
تنظیم لحن یکی از فنونی است که قاری مبتدی و
اجرای رفت و برگشت دو نت را حس ساده و
در نشست تخصصی تحلیل تلاوت قرآن استاد «محمد رفعت» در
توضیحاتی در خصوص مهارت تلوین
برای آموزش نغمات تلاوت (قرائت منغومه) باید به موارد متعددی
اسباب مد به دو دسته تقسیم می شود: سب لفظی
سعید مسلم سوره جاثیه آیات ۱ تا ۲۹، مدثر آیات
بهترین راه و مرحله فراگیری نغمات تلاوت، مرحله تقلید
اجرای جنس موسیقایی بیات در بالا و جنس موسیقایی سگاه
در تعریف اوج صدا گفته اند: هفتکاه یا درجه هفتم
در صورتی که زمان و مدت قرائت تحقیق به شکل
در قرائت قرآن دو تجوید مورد نظر است: الف): تجوید
در اجرای یک قطعه بلند (نفس طولانی) باید تحرک لازم،
سعید مسلم سوره غافر آیات ۱۷ تا ۴۴
در هنگام عدم آمادگی صوتی باید چند نکته را توجه
بهتر است قبل از استماع هر مقطع، آیات مربوط به
پرده صوتی شروع تلاوت باید به شکل انتخاب شود تا