اولین قانون در صحت لحن آن است که مردم عادی قادر به تشخیص اشکالات لحنی نباشند.
عنصر دعوت کننده و توجهی خاص را در زبان موسیقی
با سه عامل، نبر یا آکسان در صوت و کلام
یکی از ادوات تنغیم، استفاده از تحریرها می باشد. تحریرها
یکی از اندیشه های فنی تلاوت، گونه سازی یا نوع
در دوره تقلید باید چند مرحله زیر طی شود: الف):
ارائه صوت با هدف ایجاد تأثیر در گوش شنونده، هدف
مقامات به دو شکل صعودی و هبوطی اجرا می شوند.
یکی از داوران بینالمللی کشورمان گفت: برخی قراء گرچه در
بکارگیری تکنیک خفض الصوت در کل تلاوت از مهارتهای صوتی
تحریرهای تند عربی تحت عنوان عِرَب شناخته می شوند.
یکی از تمریناتی که برای افزایش قدرت تکلمی و
استفاده از دندانه های تحریری باز در ترتیل صحیح نیست.
رسیدن به درجه تلحین نیازمند مقدمات و شرایطی می باشد:
قاریان طراز اول در یک یا چند مقام به تسلط
نحوه ورود، نحوه فرود، نحوه تنغیم، نحوه استفاده از تحریرها،
اصوات بر اساس تأثیرگذاری و قدرت پردازش صوت، به صدای
در هر جمله لحنی سه عامل بسیار مهم باید همواره
در سبک استاد منشاوی، ایشان زمانیکه بعد از اجرای مقام