تحریر یک موضوع اکتسابی و مهارتی است و مهارت یک امر کاملاً تعلیمی و اکتسابی است که از راه آموزش ایجاد می شود.
قرائت میسره مربوط به اجرای با ظرافت، بدون تکلف و
وجود طمأنینه و توجه دائمی به این موضوع در تلاوت
برای کنترل تحریرها ابتدا باید تحریرهای اضافه و زائد را
آیین نامه داوری رشته حفظ
از ارکان جذابیت تلحین، استفاده از تحریرها و توجه به
روش قرائت تحقیق روشی است مبتنی بر اشباع مد، تحقیق
درجات کیفی لحنی به شرح زیر است: الف): فوق ممتاز
توضیحاتی در خصوص مدمتصل و منفصل
عبدالباسط محمد عبدالصمد - آل عمران آیات ۱۸۹تا ۲۰۰، حاقه
از آن جهت که وقف و ابتدا موجب کسب معرفت
منظور از لحن عارضی همان نبر یا آکسان نغمات است.
توضیحاتی مختصر در خصوص ارکان تلاوت مطرح شده در
۴ سؤال که هر معلم قرآن باید پاسخ دهد ****
در خصوص آیه ۴۱ سوره مبارکه حجر { هذا صراط
اختلاف قرائت یکی از مهارت های تنغیمی محسوب می شود
تمرین برای سه مرحله زیر مورد توجه است: الف): تمرین
استفاده از حرکت سوم (جواب الجواب اصطلاحی) باید زمانی صورت
سکوتها در تلاوت دارای بار معنایی و احساسی هستند فلذا
در نشست تخصصی تحلیل تلاوت استاد «محمد رفعت» در خبرگزاری