توضیحاتی در خصوص ارکان لحن
دوره تربیت داور لحن – دانشکده فرهنگ و ارتباطات
کنترل طنین صدا در اجرای اوج از مهمترین مسائل خوانندگی
یکی از مصادیق شعور موسیقایی آن است که خواننده محتوای
بداهه خوانی بدون عقبه تمرینی موجب عدم بروز خلاقیت، احساسات
اگر گیرش حرف به صوت ناقص و نصفه صورت گیرد،
برای افزایش دامنه داشته ها و اندوخته های لحنی باید
تفصیل نغمی عبارت است از پردازش موسیقایی و ایجاد تحرکات
محمد اللیثی - حشر، قریش، ماعون، کوثر
احمد الرزیقی - اعراف آیات ۱۴۲ تا ۱۴۶
حرف «ب» با انطباق دو لب بر هم تولید می
محمود شحات انور سوره انسان آیات ۱ تا ۱۳، ضحی،
اگر در تلاوت، حرف کاف به اصطلاح به صورت پخش
انتقال درجات صوتی در تلاوت به شیوه های مختلفی صورت
اگر گیرش حرف به صورت کامل صورت گیرد، حرف در
فعال بودن میمیک صورت و توجه به حالتهای آن از
مقام نهفت یکی از فصیله های مقام بیات بوده و
سه نوع ساکن وجود دارد: الف): ساکن ذاتی. حرفی که
اجرای اوج باید همراه با کنترل صدا باشد تا مصداق
سعید مسلم سوره سبا ۴۶ تا آخر، فاطر آیات ۱
از عوامل مهم برای رشد صدا بکارگیری و توجه به