منوی بالا
روش اخذ مهارت تجوید به دو شیوه است:
الف): طریق متقدمین – ان یستمع التلامید من لفظ الشیخ بان یقرأ الشیخ امام التلمیذ و هو یسمع (استاد می خواند و شاگرد فقط گوش می دهد)
ب): طریق متأخرین – أن یقرأ التلمیذ بین یدی الشیخ و هو یسمع (خواندن شاگرد بعد از هر نفس استاد)
بر اساس دو روش فوق، تجوید عملی در چهار مرحله صورت می پذیرد:
الف): طریقه التلقی – درک حضوری استاد و درک کیفیت قرائت وی
ب): طریقه المشافهه و التوقیف – خواندن استاد و توقف کردن بر روی کلمات
ج): طریقه التلقین – اقراء و عرضه استاد و شاگرد بر یکدیگر
د): طریقه السماع و التضبیط – شنیدن و حفظ کردن
🔶 مطرح شده در کارگاه هنر تلاوت روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۷/۲
✏️ محمدکاکاوند
راغب مصطفی غلوش - سوره انعام آیات ۱۵۹تا آخر، انفطار،
در نشست واکاوی ابعاد فنی تلاوتهای قرآن استاد «عبدالعزیز محمد
اولین مرحله کارهای عملی مسئله پردازش صدا، شناخت جایگاه تولید
بهنام هژبرپور، از قاریان ممتاز قرآن کریم، با اشاره به
مصطفی اسماعیل - اسراء آیات ۱ الی ۴۰، بلد، شمس،