تحریر زمانی در مالکیت قاری قرار می گیرد که در قرائت هر کلمه ای، بدون مشکل در اجرای آن، موفق باشد.
توضیحاتی در خصوص ارکان تلاوت و تقسیمات مربوطه مطرح
کشش درجه صوتی را مدت صدا می گویند. در اجرای
هر چه میزان مساحت صدا افزایش پیدا کند، میزان آهنگ
شناخت مقامات از شش باب قابل بررسی است: اطلاعات -
در فراگیری نغمات موسیقایی باید دو شیوه کلامی و آوایی
هرگونه حرکت اضافی در تلاوت که موجب توجه مستمعین به
اقراء صفحه ۳۰۹ آقای محمدعلی عامری و توضیحات مربوطه
راغب مصطفی غلوش - نبأ آیات ۳۱ تا آخر، نصر
از عوامل جذابیت تنغیم، سرعت انتقالات و انتخاب پرده صوتی
قرائت به اقسام مختلفی تقسیم می شود: الف): صامت خوانی
منظور از لحن ذانی، وزن کلمه است و در وزن
پنج عامل مهم در لحن تخصصی پنج عامل مهمی کیفی
برای اجرای قطعات اوج باید به ظرفیت تنغیمی حروف دقت
در تقلید سه اصل محوری مطرح است. عدم رعایت صحیح
یکی از فاکتورهایی که باعث تمایز قراء از یکدیگر
انتخاب پرده صوتی مناسب برای شروع تلاوت در جذابیت، اثرگذاری
بعضی از کارهای موسیقایی به لحاظ پیچیدگی و فنی بودن،
مواضع تحریر به شرح زیر است: الف): موارد غنّه ب):
استفاده از اشارات غیرکلامی در تلاوت، ممنوع است و قاری
از شروط تمرین آن است که مستمر، کوتاه، موضوعی و