اجرای قطعات اوج به سه صورت می باشد:
الف): دفعی – اجرای به یکباره قطعه اوج در طبقات بالای صدا
ب): درجی – انتقال از درجات پایین صدا به درجات بالا
ج): دفعی رفعی – انتقال به درجات بالاتر با استفاده از حالت دفعی. محدوده حصار صدا
استفاده زیاد تحریرها نباید منجر به شلوغ شدن جمله لحنی
تغییر و ساختارشکنی برای ورود به مقام یکی از مهارتهای
اصوات به لحاظ قدرت تنغیم، غنای لحنی و ابعاد ساختاری
مدل یا فرم تحریر به دو شکل اجرا می شود:
محمد عبدالعزیز حصان سوره قصص آیات ۱ تا ۲۸
در نشست تخصصی تحلیل تلاوت استاد «محمد رفعت» در خبرگزاری
دوری و نزدیکی مقامات به یکدیگر یکی از مسائل مهم
فهرست مطالب ارائه شده در این جلسه ارائه نکات تجویدی
مصطفی اسماعیل - بقره، طارق، شرح
معنامحوری و تلاوت مبتنی بر معنا، تحت عنوان مکتب لحنی
توضیحاتی در خصوص روش تقلید
در قرائت قرآن، شروع یک «مقام» از قرار، به جواب،
در اجرای درجات هر نغمه ای باید به ظرفیت تنغیمی
اقراء صفحه ۳۷۰ آقای محمدعلی عامری
محمود شحات انور - اعلی و کوثر
منظور از خوانش، نوع بیان و کیفیت پردازش تنغیم است.
از جمله مهمترین مواردی که در مهندسی تلاوت باید همواره
چند ویژگی معلم خوب
دلایل مختلفی برای عدم موفقیت در اجرای قطعات اوج می