
منوی بالا
یکی از مباحث مطرح در لحن، شاد بودن و محزون بودن نغمات می باشد. تشخیص شاد بودن و محزون بودن نغمات بستگی به ساختار سلم نغمی آنها داشته و فواصل صوتی آنها، درجه حزن آنها را مشخص می نماید. اطلاق عنوان شادبودن نغمه به جهت ایجاد حالت سرور و ابتهاج و علت اطلاق عنوان محزون بودن به جهت ایجاد حالت غم، خشوع و تحزین می باشد. بکارگیری نغمات در مفاهیم مختلف نیز طابع قانون خاصی نبوده و صرفاً طابع قوانین عرفی می باشد.
سبک شخصی (بخش دوم)
سبک شخصی (بخش اول)
علل تفاوت و تمایز مکاتب و سبک ها
استاد احمد ابوالمعاطی سوره ص آیات ۱۷ تا ۴۰، نبأ ۳۱ تا ۳۷، نازعات ۲۶ تا آخر، فجر ۲۳ تا آخر
استاد محمد احمد شبیب سوره مزمل آیات ۱ تا آخر، تکویر
استاد ابراهیم شعشاعی سوره یوسف آیات ۷۷ تا ۱۰۰
استاد حمدی زامل سوره فصلت آیات ۳۰ تا ۴۴، طارق، اعلی ۱ تا ۱۷
لزوم استفاده از کاربرگ تمرین و توضیحات مربوط به آن
چند فایده مهم بکارگیری ولوم در صدا
از مؤلفات مهم فصاحت
سه آسیب تجویدی در نحوه ادای الف مدی آخر کلمه
تمرین هنرمندانه | راههای ارتقاء توانایی و توانمندی در تمرین
شش ویژگی اساسی هر اثر موسیقایی
تمرین هنرمندانه | روش یادگیری در برخورد با محتویات جدید و ارتقاء سلیقه هنری
تمرین هنرمندانه | پنج بخش تمرین هنرمدانه