منوی بالا
در تغییر تم های موسیقایی جمله استعاذه، موارد مختلفی می تواند نقش داشته باشد. در زیر به چند عنوان اشاره می گردد:
الف): آکسان ها و تکیه های صوتی و همچنین تعداد این آکسان ها
ب): پرده صوتی
ج): تکنیک ها و فنون مانند ویبراسیون و …
د): سرعت در قرائت
ذ): فواصل صوتی مانند روش استاد عبدالفتاح شعشاعی
ر): کشش و مدت درجات صوتی (این مورد با سایر موارد ترکیب می شود)
ز): مکث روی حروف و با تأخیر ادا کردن آنها مانند روش استاد محمد رمضان
ز): روند اجرای ملودی – به صورت اجرای صدای بالا به پایین مانند فرم موسیقایی استعاذه استاد عبدالفتاح شعشاعی و یا از پایین به بالا مانند فرم موسیقایی استعاذه استاد محمدصدیق منشاوی.
ط): تحریرها به همراه عوامل کیفی آنها
استاد شحات محمد انور - سوره آل عمران آیات ۱۸۹
تشدید باید با سرعت خواندن همراه باشد ؛ اگر زودتر
مراسم رونمایی از کتاب «تقلید در هنر تلاوت قرآن کریم»،
سه مرحله اول یادگیری (دانش، فهم، کاربرد) مطرح شده
توضیحاتی در خصوص ردیف مقامی و ردیف نغماتی مطرح شده