مدهای تجویدی، مواضع مناسبی برای تنغیم هستند. لذا لازم است در تلاوت از ظرفیت تنغیمی مدها حتماً استفاده کرده و آن ظرفیت ها را به تلاوت افزود.
توضیحات مختصر در خصوص ردیف لحنی در تلاوت
توضیحاتی در خصوص تحریرها مطرح شده در جلسه 23
محمد اللیثی سوره غافر آیات ۵۷ تا ۶۵
انتقال به معنی تغییر و تبدیل یک نغمه به نغمه
توضیحاتی در خصوص تخطیط لحنی تلاوت
اولین مرحله کارهای عملی مسئله پردازش صدا، شناخت جایگاه تولید
در روش اجرای بیات – بیات در اکتاو دوم صدا
فرم تحریر با کیفیت تحرک ملودی ارتباط دارد. هر چقدر
آکسان ها در تلاوت به سه دسته تقسیم می شوند:
برای تلفظ حروف سه مرحله اتفاق خواهد افتاد. توجه به
اتصال جنس کرد و صبا تحت عنوان مقام شوق طرب
فن نوحه خوانی در عزای مردگان می گویند
موفقیت در صوت، شناخت گام مناسب صدا می باشد. بسیاری
برای ایجاد حس و حلاوت در تلاوت، علاوه بر دانستن
این بخش از مهمترین ابواب و مباحث تجوید علمی است
نارسایی نقطه مقابل رسایی و به معنی وجود ضعف، کم
هنر آگاهانه گوش دادن – قسمت دوم مطرح شده
برای اجرای تلاوت کوتاه (تلاوت های زیر 8 دقیقه) باید به
سعید محمد نور - مریم آیات ۱ تا ۶۷ و
کار کردن و آموزش تخصصی یک سبک لحنی باید با