بخشی از دلایل ایجاد حس و حالت در تلاوت به روحیات قاری و نگرش وی به مفاهیم قرآن بستگی دارد.
وضوح ادا یکی از مسائل مهم فصاحت می باشد. قاریان
اجرای ترتیل به چند گونه است: الف): ترتیل الصلوه –
توجه به فرم تحریر از وجوه متمایز ترتیل و تحقیق
موضوع استعاذه در قرآن کریم در ابواب مختلفی مطرح شده
ترتیب دادن و نظام مند کردن اجرای مقامات در تلاوت
آکسان ها در تلاوت به سه دسته تقسیم می شوند:
مقام نهفت یکی از فصیله های مقام بیات بوده و
شحات محمد انور - تحریم، زلزال
مدها بهترین موضع تحریر و بهترین محل اجرای کارهای تنغیمی
کنترل صدا باید در دست خود قاری باشد. اگر در
قدرت انتقال از درجه ای (صدا) به درجه ای دیگر
اگر ردیف لحنی قاری ثابت باشد و این ردیف بر
سید محمد نقشبندی - طه آیات ۴۸ تا ۷۰
تکرار و تلوین از تکنیک های بسط ملودی هستند.
از تمرینات مهم گرم کردن اعضاء دستگاه تکلم، استفاده از
شحات محمد انور - قلم ۴۹ تا آخر،حاقه ۱تا آخر،
دلایل مختلفی برای عدم موفقیت در اجرای قطعات اوج می
ترکیب سرعت، پرده، فرم و تعداد تحریرها با یکدیگر فرم
برای ایجاد تفصیل نغمی نباید هر جنس موسیقایی را
سعید مسلم - ذاریات آیات ۱ تا آخر، نجم آیات