جمعه, ۴ تیر , ۱۴۰۰ - الجمعة 16 ذو القعدة 1442 - Friday, 25 June , 2021

نکاتی برای رشد محیط آموزشی جلسات قرآنی (۲)

? نکاتی برای رشد محیط آموزشی جلسات قرآنی
? (عوامل موثر در دستیابی به شناخت) – ۲

?????
✍️ پیرو نگارش مقاله ای تحت عنوان عوامل و مولفات شناخت، نکات لازم و مرتبط با موضوع مذکور خدمت علاقمندان ارسال می گردد.
?????

? نتیجه شناخت، خلاقیت و ابتکار بوده و خلاقیت و ابتکار امری آموختنی است‌. بروز خلاقیت نیز وابسته به مدل تفکر هر شخص دارد. بر اساس تحقیقات صاحب نظران، بهره گیری از مدل تفکر واگرا موجب رسیدن به درک و فهم خواهد شد. تفکر واگرا ارتباط تنگاتنگی با عمل خلاق دارد و آن را ایجاد میکند. برای مثال هر تعداد معنی برای کلمه  { بستن } می توان تصور کرد را بگوییم. یافتن هر تعداد معنی در واقع بهره گیری از مدل تفکر واگرا است. تفکر واگرا به مدلی از تفکر اطلاق می شود که از الگوهای موجود استفاده کرده و آنها را برهم میریزد و الگوهای جدیدی عرضه میکند‌. بروز خلاقیت در تلاوت های هنرمندانه با اتکاء به تفکر واگرا مقدور است که متاسفانه در جلسات قرآنی ما به این اصل مهم کمتر یا اصلا توجه نمی شود.

✅✅✅✅ ادامه دارد …
✅✅✅ محمد کاکاوند


Scroll Up