تمرین صوتی در دوره بلوغ بهتر است تنها در حد کمتر از یک اکتاو و مثلاً با شیوه ترتیل خوانی صورت گیرد.
ابزار انتقال لهجه از فارسی به عربی بر عهده علم
از مهمترین مسائل جذابیت در ترتیل، انتخاب پرده صوتی مناسب
حروف از نظر کیفیت شدت صوت به دو دسته کلی
تغییر طنین به نحو ناآگاهانه، خارج لحنی محسوب می شود.
قرار گرفتن درجات صوتی مختلف در کنار یکدیگر بر اساس
توضیح دو قانون نبر
در تقلید سه اصل مهم مطرح است: الف): تخصیص –
اتصال ثلاثی سگاه به سایر اجناس، دارای اسامی خاصی است
اگر در صدای بالا گرفتار شدید و مشکل پیدا کردید
شناخت دقیق محل تولید حروف، موجب وضوح اداء و اتقان
وضوح ادا یکی از مسائل مهم فصاحت می باشد. قاریان
در حوزه پردازش صدا، سه مؤلفه اولیه مطرح است که
مهارتها و قابلیت های صوتی و لحنی که جنبه شخصی
سطوح شناخت مقامات به ترتیب زیر است: الف): سطح اطلاعات
اهتمام و تلاش قراء قدیمی مبتنی بر مسائل زیر بوده
تفاوت مقام چهارگاه، عجم و ماهور: عجم + عجم =
مصطفی اسماعیل - کهف آیات ۱۳ الی ۳۱، طارق، انشراح
توضیحاتی در خصوص کلمه دستگاه مطرح شده در جلسه
تلاوت مصری همیشه دارای ویژگیهایی بوده که باعث شده است
برای اجرای قطعات اوج باید به ظرفیت تنغیمی حروف دقت