افرادی که توانمندی اجرای اوج صدا در روش بیات – رست مدل اوج گیری با مقام نیروز را ندارند باید از روش درجه ۴ بیات استفاده نمایند.
رکوز جنس صبا، بیات و حجاز همگی بر روی درجه
25 سال پیش شادروان ملک الشعرای بهار - در کتاب
در اجرای فن موتیف خوانی باید از طنین حاصل شده
تقویت اصوات بم با زیاد بم خواندن حاصل نمی شود.
همه مقامات به دو شکل صعودی و نزولی اجرا می
در اجرای ترکیبات لحنی نباید ناهمگونی وجود داشته باشد.
جایگاه شیخ علی محمود در عالم تلاوت شیخ علی محمود
استفاده از قطعات بم در تلاوت ضمن ایجاد جذابیت و
پسر استاد اللیثی، «محمد محمد اللیثی» مصاحبهای را انجام داده
در اجرای ردیف ها و کارهای موسیقایی باید کیفیتی را
ورزش نقشی در افزایش نفس تلاوت ندارد بلکه فقط عضلات
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد کاکاوند، قاری ممتاز
از مسائل مهم قرائت تدویر، توجه به تنغیم مألوف است.
ویبراسیون دارای شرایطی می باشد. در اینجا به چند مورد
شاد بودن و محزون بودن نغمات بستگی به فواصل صوتی
جلوات در لحن حاصل جمع مؤلفات دانش فنی + هوش
قفله صَخریه به قفلاتی گفته می شود که مختوم به