نشاز
جمع کردن و ترکیب دو یا چند نغمه که احساس تنافر و ناهماهنگی را در ذهن شنونده ایجاد کند.
اصوات بر اساس تأثیرگذاری و قدرت پردازش صوت، به صدای
توضیحاتی در خصوص قاریان مثالی، متذوق و اصل بصمه مطرح
در اجرای قلقله نباید سکوت ایجاد کرد. سکوتی که در
احمد الرزیقی - اعراف آیات ۱۴۲ تا ۱۴۶
محمود شحات انور - یاسین آیات ۷۷ تا آخر، اعلی،
سه عامل در ایجاد روحانیت در صدا مطرح شده در
تمامی مدهای عارضی در ترتیل خوانی باید متوازن و یکسان
فایل صوتی - نکاتی در خصوص تمرین کردن مطرح شده
اهمیت و توجه به قسمت های شاخص صدا مطرح شده
محمود خلیل الحصری - احزاب آیات ۴۵ تا ۶۹
از عوامل مهم در کیفیت تحریرها، سرعت آنها می باشد.
برای تحریرپذیر کردن یک صدا، باید از روش زیر استفاده
برای تحرک بیشتر و صحیح تر نغمات بهتر است میان
محمد اللیثی - یس آیات ۷۶ تا آخر، صافات ۱
اجرای روان و بدون تکلف ملودی و همچنین عدم کشش
محمد اللیثی - کهف ۱۰۷ تا آخر، طارق، اعلی، فاتحه،
مصطفی اسماعیل - بقره، طارق، شرح
قرائت مربوط به حوزه کیفیت خواندن و خوانش الفاظ است.
راغب مصطفی غلوش - یونس ۵۷ تا ۶۵، حاقه ۱
در لحن دو نوع وقف وجود دارد: الف): وقف تشویق،