
منوی بالا
در ادای تجوید، هر کس باید با توجه به سیستم تکلم خود آن را اجرا کند. تفاوت این مسئله در تلاوت همه قراء مشهود است. برای مثال می توان نحوه ایجاد و تلفظ صفیر حرف زاء تلاوت استاد محمد صدیق منشاوی را با استاد عبدالباسط مقایسه کرد. این مقایسه اشتباه نیست زیرا هر کس با توجه به سیستم تکلم خود تلاوت می کند. در ضمن سیستم تکلم در طنین صوت نیز تأثیر دارد.
محمد کاکاوند
سبک شخصی (بخش دوم)
سبک شخصی (بخش اول)
علل تفاوت و تمایز مکاتب و سبک ها
استاد احمد ابوالمعاطی سوره ص آیات ۱۷ تا ۴۰، نبأ ۳۱ تا ۳۷، نازعات ۲۶ تا آخر، فجر ۲۳ تا آخر
استاد محمد احمد شبیب سوره مزمل آیات ۱ تا آخر، تکویر
استاد ابراهیم شعشاعی سوره یوسف آیات ۷۷ تا ۱۰۰
استاد حمدی زامل سوره فصلت آیات ۳۰ تا ۴۴، طارق، اعلی ۱ تا ۱۷
لزوم استفاده از کاربرگ تمرین و توضیحات مربوط به آن
چند فایده مهم بکارگیری ولوم در صدا
از مؤلفات مهم فصاحت
سه آسیب تجویدی در نحوه ادای الف مدی آخر کلمه
تمرین هنرمندانه | راههای ارتقاء توانایی و توانمندی در تمرین
شش ویژگی اساسی هر اثر موسیقایی
تمرین هنرمندانه | روش یادگیری در برخورد با محتویات جدید و ارتقاء سلیقه هنری
تمرین هنرمندانه | پنج بخش تمرین هنرمدانه