اغلب قاریان در اجرای مقام راست به شکل نزولی، بجای اجرای جنس نهاوند (جنس بالای راست)، جنس راست را اجرا کرده و مقام نیشابورک را اجرا می کنند.
استفاده از ممتد از قطعات خاص صوتي مانند استفاده زياد
شش عامل مهم لحنی به شرح زیر است: الف): پرده
روایت حفص از عاصم دارای طرق متعددی است که چهار
دو ابزار تلوین و تکرار از ابزارهای مهم پردازش آهنگ
یکی از پارامترهای صدای استاندارد آن است که صدا دارای
اجرای مواضع اوج را نباید در مواضع غنه قرار داد
مطابقت توانايي هاي صوتي با داشته هاي لحني از ضروريات
برای توفیق در هنر تلاوت باید انگیزه، برنامه و
قسمت های دانگ اول و دوم را قسمت قرار، دانگ
تکرار قطعات لحنی باید بر اساس معیار و قانون انجام
برای تمرین تحریر ابتدا لازم است صدا را در یک
مهارتهای اداره جلسات خانگی قرآن ۲
ترتیل جزء ۱ ترتیل جزء ۲ ترتیل جزء ۳ ترتیل
سعید مسلم آل عمران ۶۲ تا ۸۵
به مقدار زیر و بمی (بالا و پایین) صدا
تمرینات باید در راستای اهداف آموزشی از قبل تعیین شده
دو عامل شدت و ارتفاع، موجب ایجاد طنین می شود.
محمد اللیثی - انشراح، تین، علق، قدر
سعید مسلم سوره طور آیات ۴۸ تا آخر، نجم، قمر