تحریرها به لحاظ ساختار موسیقایی و نقش تنغیمی به دو بخش تقسیم می شوند:
الف): تحریرهای ملودیک
ب): تحریرهای غیرملودیک
سعید مسلم - یس، نبا، عبس، فجر
پیدا کردن فاصله مناسب دهان با میکروفون در تلاوت برای
تقلید برای سه موضوع صورت می گیرد: الف): به منظور
فرم های داوری رشته قرائت و ترتیل ۱ فرم های
جمله لحنی به مجموعه ای از تکنیک ها، تحریرها، ملودی
تمام ردیف های لحنی به دو شکل اشباع و تشویق
راغب مصطفی غلوش - رعد آیات ۲ تا ۱۶
?فواصل دستگاههای موسیقی عربی درتلاوت قرآن بشکل زیراست حفظ کردن
طریقه تقلید صحیح بر اساس اصول علمی یادگیری به شرح
از جمله مواردی که در شباهت اجرا در دوره تقلید
زمانیکه مقلد موضع دیگری از قرآن را به شکل تقلیدی
فن و تکنیک در اجرا نیازمند راهنمای حاذق است و
اتصال دو دانگ یا دو جنس در کنار یکدیگر در
مقام زنکران متشکل از دو جنس عجم و حجاز می
انتخاب پرده مناسب صدا در تلاوت از مهارتهای مهم تنغیم
لحن شجی و نغمه شجیه به آن حالتی از اجرای
در نشست تخصصی تحلیل تلاوت استاد «محمد رفعت» در خبرگزاری
برخی از مشتقات یا فروع مقام های بیات و راست
مقام نهفت یکی از فصیله های مقام بیات بوده و
عبدالباسط محمد عبدالصمد - مائده، نبأ، شمس