تسلط فراوان استاد محمود علی البنا در اجرای مقامات

در ادامه واکاوی تلاوت و شخصیت اساتید بنام مصری به محمود علی‌البنا رسیدیم؛ در این‌باره محمدتقی مروت، پیشکسوت قرآنی کشور به بیان چند خاطره پرداخته است. استاد مروت با اشاره به اینکه ایشان بسیار بذله‌گو بود، افزود: بذله‌گویی ایشان خیلی مؤدبانه بود و این یکی از اصول ایشان بود. یکی از اساتیدی که بنده خیلی با ایشان محشور بودم، شیخ محمود بود؛ منزل ایشان رو به روی منزل ما بود. ایشان یک سروگردن از من بلندتر بود و به‌دلیل اینکه پزشک به ایشان گفته بود که باید راهپیمایی کند، روزهایی که برای راهپیمایی به بیرون از منزل می‌رفت، من نیز با ایشان می‌رفتم و در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کردیم.
مروت ادامه داد: شیخ محمود در تجوید استاد بود، اما نَفَس وی کم بود و در هنگام تلاوت، خیلی به ایشان فشار وارد می‌شد و شاید یکی از عللی که ایشان بیمار شدند و ناراحتی قلبی پیدا کردند، به خاطر همین قضیه بود.
پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: استاد محمود علی‌البنا در مقامات خیلی تسلط داشت. در مراسم ترحیم مرحوم سید نقشبندی، مبتهل اسطوره‌ای مصر، بنده از قاهره به طنطا رفتم و تعداد زیادی از قاریان مصری نیز آنجا بودند. چون خود مرحوم نقشبندی قاری و مبتهل بود، تعداد زیادی از قاریان محلی و غیرمحلی در مراسم ترحیمش حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: در این مراسم شیخ محمود علی‌البنا هنگامی که مرا دید، بنده را با خود به محل تلاوت قاریان برد و به قاری دیگر گفت که زود تلاوت خود را تمام کن. هنگامی که تلاوت این قاری تمام شد، شیخ محمود بنده را معرفی کرد و من نیز در حدود یک ربع تا بیست دقیقه در این مراسم تلاوت کردم که با تشویق حضار روبه‌رو شد.
پیشکسوت قرآنی کشور بیان کرد: بنده همواره در جلسات ایشان شرکت می‌کردم و استفاده فراوانی از این جلسات می‌بردم. همچنین، مردم مصر و دیگر قاریان این کشور نیز وی را بسیار دوست داشتند و ایشان نیز علاقه زیادی به مردم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *