نکاتی برای رشد محیط آموزشی جلسات قرآنی (۵)

? نکاتی برای رشد محیط آموزشی جلسات قرآنی
? (عوامل موثر در دستیابی به شناخت) – ۵

?????
✍️ پیرو نگارش مقاله ای تحت عنوان عوامل و مولفات شناخت، نکات لازم و مرتبط با موضوع مذکور خدمت علاقمندان ارسال می گردد.
?????

? این مسئله امری بدیهی است که تشویق  و تحسین ارائه کارهای خلاق که ناشی از درک و احاطه افراد نسبت به موضوع علمی است و وجود آزادی عمل افراد، با بروز خلاقیت ها رابطه مستقیم وجود دارد. لذا در این راستا باید توجه نمود که این آزادی عمل افراد در محیط رسمی مانند کلاس درس باعث بروز این خلاقیت می شود یا محیط های غیررسمی. در محیط های غیررسمی، متعلمین مسئول و اجرای همه کارهایی هستند که در یک کلاس درسی در جریان است. مراحلی همچون آغازگری، راه اندازی، اجرا و …
آموختن نظم و ترتیب مطالب در کلاس درس امری ضروری است و تعلیم این نظام به منزله فراگیری قاعده تحصیل می باشد. فراگیری قواعد نیز موجب می شود تا افراد فارغ از حضور در محیط رسمی، بر اساس آن قواعد راه خود را پیدا کرده و توانایی های خود را برای بروز کارهای خلاق جدیدتر بسیج نمایند.
پس آن چیزی که باید توجه کرد آن است که:
۱ – ابتدا در محیط رسمی، قواعد تحصیل تعلیم داده شود.
۲ – در سازماندهی و محیط آموزشی محیط رسمی طوری عمل کنیم که افراد آزادی عمل بیشتر داشته باشند و بتوانند خودشان را نشان دهند.
۳ – همراه با ایجاد فضای آزادی عمل، فرصت بیشتری برای فکر کردن به افراد داده شود.
۴ – افراد را بر اساس نظام تفکر واگرا تشویق به کشف موضوعات و مطالب جدید نماییم.

✅✅✅✅ ادامه دارد …
✅✅✅ محمد کاکاوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *