مهم‌ترین نقص نمایشگاه قرآن، عدم توجه به نیازهای جامعه است

محمدکاکاوند قاری، فعال و استاد قرآن کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ ضمن ارزیابی نمایشگاه قرآن کریم در امسال گفت: با نگاهی که به کیفیت و کمیت فعالیت‌های قرآنی دارم، نمایشگاه قرآن امسال را جزو نمایشگاه های نه چندان تأثیرگذار و بلکه بسیار ضعیف می‌دانم. هم در بعد تبلیغات و اطلاع رسانی و هم در بعد محتوا، به نظر من نمایشگاه امسال جزو نمایشگاه های ضعیف به شمار می‌رود.

وی افزود: البته نمایشگاه قرآن در بعضی از بخش ها مانند جلسات خانگی قرآن، نسبتا بهتر بود اما در مجموع، نمایشگاه قرآن را یک نمایشگاه بی اثر در سطح جامعه می‌دانم. به نظر من نمایشگاه قرآن ضمن دارا بودن ابعاد تبلیغی و ترویجی، باید دارای ابعاد اجتماعی، نگرشی و نوآوری در حوزه های مختلف قرآنی باشد. به عنوان یک فعال قرآنی باید زمانی‌ که به نمایشگاه قرآن مراجعه می‌کنم، بتوانم ایده، روش و موضوع جدید دریافت کنم تا بتوانم آن را در جلسات و برنامه های قرآنی خودم از آن استفاده کنم.

کاکاوند ادامه داد: در طول سالیان گذشته در بازدید از نمایشگاه های مختلف قرآن، همواره به دنبال رفع نیازهای قرآنی خود بوده ام که متاسفانه این نیاز، هیچ‌ وقت رفع نشد. به نظر من از مهم‌ترین نقایص نمایشگاه قرآن، عدم توجه به نیازهای جامعه است، نمایشگاه قرآن بیشتر شبیه به یک بیزینس قرآنی شده است تا نمایشگاه قرآن چیزی که در نمایشگاه قرآن دیده نمی شود قرآن است.

وی با اشاره به نقایص نمایشگاه قرآن کریم گفت: جای خالی مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف قرآنی، عدم برگزاری همایشات با موضوعات روز جامعه، عدم برگزاری برنامه های مخاطب محور و گفتگو محور با نسل جوان و شنیدن نظرات این نسل، عدم توجه به موضوع شبهات دینی و قرآنی، عدم توجه به پژوهش ها، کتب و محصولات قرآنی و از همه مهم‌تر عدم وجود نوآوری در ارائه آموزه های قرآنی، از مهمترین نواقص نمایشگاه های قرآن در طول این سالیان بوده است.

لینک خبر: https://hayat.ir/detail/166742/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *