پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز معلم

بسم الله الرحمن الرحیم
ن، وَالقَلَم وَ ما یَسطُرون

 

معلّم، ماندگارترین واژه است که نام او برای همیشه با دیروز و امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است؛ زیرا اساس عالم هستی بر تربیت انسان قرار دارد و در این میان نقش معلمان قرآنی بی بدیل بوده این همه تجلیل و رفعت جایگاه معلّم به خاطر نقش انسان‌سازی و تربیتی اوست. جهان چون باغی است و انسان‌ها درختان این باغ و معلّم، باغبان و پرورش دهنده آن درختان است.

معلّمی؛ هنر آموختن است و مهر پروردن، ‌معلّمی نوری است که سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را بر جان‌ها می‌فشاند. روز معلّم، روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است. بی تردید، گرامیداشت این روز وتجلیل از معلمان به ویژه معلمان و مربیان قرآنی تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است.

لذا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم و آغاز هفته معلم را به همه اساتید، معلمین، فرهنگیان و تلاشگران صبور، متعهد و سختکوش عرصه فرزانگی و دانایی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت همه معلمان و مربیان صبور و بصیر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر علم، ‌دانش و پرورش قرآن آموزان نخبه و سرآمد در ایران اسلامی باشیم.

 

محمدکاکاوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *